5 februarie 2013

PR eficient = Bun ascultator





" Cea mai mare greseala pe care o poti comite atunci cand incerci sa fii convingator este sa ai ca prioritate exprimarea ideilor si sentimentelor tale. De fapt, oamenii isi doresc de cele mai multe ori sa fie ascultati si deopotriva intelesi. In momentul in care sunt in intelesi, ei devin automat mai motivati in ceea ce priveste punctul tau de vedere" , marturisea David Burns, medic si profesor de psihiatrie la Universitatea din Pennsylvania intr-o emisiune televizata.


" Invata sa asculti si motiveaza-ti oamenii incontinuu sa lucreze in care are puncte slabe si nu in cele in are puncte tari", imi spusese un foarte bun prieten, Iulian. Tin minte si acum ziua in care Vlad, colegul meu, a fost angajat sa supravegheze partea de IT din micul nostru sediu. El a intrat in biroul meu pentru discutia initiala. Scopul meu era sa ii ofer o imagine de ansamablu, astfel incat sa isi dea seama ca munca sa nu se limita numai la design si software. L-am convins ca in cazul in care isi va face datoria exceptional, atunci ceilalti colegi vor lucra cu mult mai bine. Inca imi amintesc ochii lui plini de recunostinta si emotie cand si-a dat seama ca munca lui va contribui substantial la progresul tuturor.


Testul de mai jos m-a ajutat extrem de mult in relatia cu familia si colegii. Tu iti asculti prietenii sau doar ii auzi?! Iata un test util pe care l-am dat si cunostintelor mele. Se puncteaza dupa cum urmeaza: 4 puncte - intotdeauna, 3 puncte - de obicei, 2 puncte - rareori, 1 - niciodata. Succes!

1. Il las pe interlocutor sa isi termine ideea, fara a-l intrerupe?

2. Ascult "printre randuri" ceea ce imi spune?

3. Cand scriu un mesaj, ascult si notez elementele, faptele, frazele cheie?

4. Repet ceea ce a spus interlocutorul pentru a clarifica ideea si intari sensul cuvintelor lui?

5. Devii agitat/a atunci cand nu esti de acord cu interlocutorul?

6. Faci eforturi sa pari interesat/a de ceea ce spune interlocultorul?


Rezultate:

26 puncte sau mai mult: Esti un excelent ascultator. Ai incredere in tine! Esti pe drumul bun.
22-25 puncte: Punctaj mai bun decat mediu. Mai exerseaza.
18-21 puncte: Exista loc de mai bine.
17 puncte sau mai putin: Trebuie sa inveti in acest moment sa asculti. Consider-o prioritatea numarul 1!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu