20 februarie 2013

Foamea ucigaşă. Două povestiri adevărate




Nu cu mult timp în urmă, într-o dimineaţă deschid facebook-ul şi îmi sare în ochi următorul enunţ: "Dacă există cineva care a avut sau are probleme cu greutatea, să îmi scrie un mesaj". Cei care mă cunosc, ştiu deja cât de pofticioasă şi mâncăcioasă sunt şi că mă pot abţine cu greu de la deliciile culinare.




Loredanei Modoran îi mulţumesc pentru faptul că a fost receptivă la povestea mea dureroasă şi mi-a trimis un minunat cadou ce mi-a schimbat zilele. Se numeşte "Foamea ucigaşă”. Bulimia şi anorexia" şi aparţine Giannei Schelotto, jurnalistă, scriitoare şi psihoterapeut. Foarte multe despre autoarea cărţii nu am să vă împărtăşesc, decât faptul că a primit din partea Preşedintelui Republicii titlul de "Comandor de Merit al Republicii Italiene" în mai 2003.



Să revin. Cartea cuprinde două povestiri ce mi-au dat complet peste cap anumite principii de viaţă, sentimente şi trăiri. Sara şi Milena sunt, aşa cum declară autoarea, "absolut reale în drama care cuprinde vieţile lor, neliniştea, furia, alarma pe care le inspiră unei lumi ce nu tolerează intermitenţe în iluminarea petrecerii sale improbabile şi infinite".



De la Sara am învăţat să nu mai umblu cu jumătăţi de măsură, că totul în viaţă este legat de energie şi iubire. Gândurile, cuvintele rostite, dar mai ales cele scrise sunt esenţiale în realizarea visurilor vieţii, iar această energie nu trebuie sub nici o formă subestimată: "Felul lui de a mă privi, de a-mi vorbi, de a face mişto de mine era absolut neobişnuit pentru mine. Pe scurt, pentru el nu eram grasă!".




Partea de început a poveştii Sarei este oarecum şi povestea mea. Tânără complexată din cauza greutăţii, cu mari blocaje emoţionale atunci când cineva îi acordă atenţie. Cum credeţi că am reuşit amândouă să ne vindecăm? Prin iubire.

Iubirea de sine, de aproape. Prin dragoste şi deschidere: "Această Sara era plină de atractivitate. Inteligentă, ironică, plină de viaţă şi dotată cu profunzimea gândirii tipică persoanelor care încep să sufere prea devreme".
În revoluţionara "Foamea ucigaşă" am găsit singurul lucru care a reuşit cu adevărat să mă convingă să renunţ la pofte. Orice problemă aş fi avut, răspunsul meu era în mod stupid "mâncare". În momentul în care Sara a intrat în jocul Redford şi i-a răspuns la câteva întrebări, am ştiut ce trebuie să fac. 
Vă recomand din suflet să citiţi şi cartea extrem de cunoscută a lui Kafka: "Scrisori către Milena".


Articolul face parte din campania vALLuntar 2 iniţiată de Grupul Editorial ALL, cu sprijinul Romsilva. Fiecare dintre bloggerii participanţi la campanie va primi anul acesta câte un copac pentru 15 comentarii la fiecare recenzie a unei cărţi ALL, publicată pe blogul lor în cadrul acestei acţiuni.




  

21 de comentarii:

  1. wow, pare foarte misto, mai ales ca eu acum sunt prinsa intre dorinta de a slabi si frica de a incepe un regim, ca am cam exagerat in trecut :">

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Irina, îți mărturisesc că pe mine m-a ajutat enorm. Am trecut printr-o perioadă în care eram deprimată, iar cuvintele din această carte m-au uns la suflet! Cei de la Editura ALL au niște cărți atât de faine. Exact pe sufletelul meu :)

      Ștergere
  2. O abordare potrivita pentru cei cu "probleme de greutate", cred ca este important sa intelegem ca anorexia si bulimia nu sunt "boli de alimentatie" asa cum cred multi, ci tulburari emotionale aparute in urma unei suferinte afective instalate de-a lungul timpului, care s-a manifestat simptomatic ascuns, prin mai multe stari (anxietate, panica, deprimare si depresie), ducand la atitudini nesanatoase vis a vis de alimentatie.

    RăspundețiȘtergere
  3. Comment pentru copacel! :x

    RăspundețiȘtergere
  4. Am norocul de a nu avea probleme cu greutatea. Deși ar mai trebui să pun pe mine lejer vreo 10 kg. Oricât aș mânca, nu se pune ...
    Cartea e bună, mai ales dacă zici că ți-a deschis puțin ochii și ți-a venit în ajutor.
    Spor la strâns comentariile necesare plantării unui copac sau de ce nu a mai multor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aș ucide să am un metabolism precum al tău Florin! Mulțumesc tare mult! Și ție toate cele bune!

      Ștergere
  5. Maria, frumos scris. Te provoacă să citești cartea. Aș fi vorbit la persoana I dar adevărul e că pe mine nu m-ar încânta o asemenea carte...

    Anonim, nu cred că se pun comentariile nesemnate. Folosește una din celelalte opțiuni, dacă vrei cu adevărat să ajuți. Zic asta pentru că putem da sute de comentarii anonime...

    Și în plus, ține de respect față de autor să te semnezi, nu crezi? Bine, mă adresez ție, dar probabil nici nu vei reveni pe aici ca să vezi ce-am scris.

    Toate cele bune!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Îți mulțumesc din suflet Radu pentru toate cuvintele tale și pentru suport! Îți doresc o zi minunată! Te îmbrățișez cu drag!

      Ștergere
  6. Maria, un mic sfat, pentru viitoarele comentarii, dacă vrei să se adune: nu folosi și verificarea CAPCTHA și moderarea comentariilor ÎN ACELAȘI TIMP. Este extraordinar de enervant și e redundant. De câte verificări trebuie să treacă cineva ca să-și lase o părere?

    Dacă vrei să lași moderarea activată, e alegerea ta, dar măcar scoate verificarea prin cod.

    Mulțumesc!

    RăspundețiȘtergere
  7. nu stiam de cartea asta si ma bucur ca am descoperit-o cu ajutorul tau. am mai citit una din cartile autoarei si cred ca o sa o caut si pe aceasta. succes in campanie:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc tare mult pentru comentariu! Are multe cărți, dar din păcate puține sunt traduse în limba română ... Și tot de Editura All dacă nu mă înșel ...

      PS. Îți citesc blogul de 6 luni! I am addicted to it! Felicitări!

      Ștergere
  8. Si eu m-am confruntat cu aceasta problema si zau ca tare mi-ar fi fost utila cartea asta :)
    Multumesc pentru recenzie!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cristina, cu mare drag, după ce o va citi o prietenă, ți-o voi face cadou! Știu mai bine ca oricine ce înseamnă aceste probleme și nu mi-aș dori să treacă nimeni prin așa ceva!

      Ștergere
    2. Esti o draguta! Accept cadoul daca primesti si tu ceva la schimb :)

      Ștergere
    3. Cristina e cadou din partea mea. Nu am nevoie de nimic în schimb :) Am tot ce îmi trebuie acasă! Te pup! Lectură plăcută! Aștept cât de curând recenziile tale! :*

      Ștergere
  9. Una dintre cartile alese de mine este Foamea ucigasa, pe care nu am deschis-o inca. Ma feresc sa citesc prea multe despre ea, dar eram curioasa sa aflu o prima parere. Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  10. Inseamnă că este o carte foarte bună din moment ce te-a influențat pozitiv. Spor la plantat! :)

    RăspundețiȘtergere
  11. Pare o carte foarte bună, descreiera ta este foarte faină.

    RăspundețiȘtergere
  12. Felicitari pentru recenzie.
    Sper ca aceasta carte sa poata fi de folos cat mai multor persoane:)

    RăspundețiȘtergere